Dag 2 : Museumsinsel

12 augustus 2022 - Berlijn, Duitsland

Vanochtend bezochten wij het Deutsches Historisches museum: geschiedenis verhalen over Karl Marx, Richard, Richard Wagner en portraits van Angela Merkel  over haar carrière van minister tot bondskanselier.

na het bezoeken zaten wij onder groene bomen op Lustgarten, om schaduw op te zoeken vanwege het warme weer. We genoten van het weer, mooie omgeving, bezigheden van mensen.

uiteindelijk liepen we naar Berliner Dom, we kochten ticket van €9 per persoon om binnen te komen. Alle eerste gingen mam en ik bidden, daarna kaarsje aangestoken.
Verder door Berliner Dom gelopen totdat wij naar de Panaroma gedeelte liepen, helaas moeten we met trap richting de top.

Er waren 350 trap treden…… naar boven, op eerste etage stopten we even, daarna doorgelopen naar boven. De trappenhuis werd steeds smaller en word warmer.

Toen we bij boven waren, dronken we nog water uit onze fles en tot adem te komen.
Nadat we bijgekomen waren, liepen rond de koepel en genoten van het uitzicht over Berlijn. Zooo mooi…….

Helaas heeft mam hoogtevrees, liepen beetje snel doorheen. Tussen door nog selfies en foto’s gemaakt.

Tja….. nu nog naar beneden. 360 treden. Naar beneden was niet erg….. het was trap af…..

voor ons : was een interessante dag, met vol geschiedenis en cultuur van Duitsland,.

1. Nadja:
    13 augustus 2022
    Je schrijft het zo leuk. Met of ik er een beetje bij ben. Echt leuk. De foto's ook❤😘
    Vanavond kijk ik even verder. Groetjes aan je lieve mams